صفحه اصلی > اخبار گوشی موبایل و اخبار تکنولوژی : اندروید ۱۵ ممکن است به طور خودکار بلوتوث را دوباره روشن کند: در اینجا نکاتی وجود دارد که باید بدانید

اندروید ۱۵ ممکن است به طور خودکار بلوتوث را دوباره روشن کند: در اینجا نکاتی وجود دارد که باید بدانید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بلوتوث گوشی اندرویدی خود را خاموش کرده‌اید، اما بعداً متوجه شده‌اید که به طور مرموزی دوباره روشن شده است. طبق گزارش Android Authority، این اتفاق ممکن است با آپدیت اندروید ۱۵ به یک امر عادی تبدیل شود.

فعال سازی مجدد خودکار بلوتوث در اندروید ۱۵

گزارش‌ها حاکی از آن است که آپدیت جدید قابلیت جدیدی را معرفی می‌کند که پس از غیرفعال کردن بلوتوث، آن را به طور خودکار دوباره روشن می‌کند. این ویژگی با تجزیه و تحلیل رشته‌های کد موجود در سیستم اندروید ۱۵ کشف شده است، به طور خاص عبارت “turn_on_bluetooth_auto tomorrow” (فردا به طور خودکار بلوتوث را روشن کن) به چشم می‌خورد.

دلیل احتمالی این تغییر

در حالی که دلیل این ویژگی به ظاهر غیرمنطقی هنوز توسط مقامات گوگل تأیید نشده است، گمانه‌زنی‌ها به سمت شبکه‌ی جدید “Find My Device” (پیدا کردن دستگاه من) که اخیراً معرفی شده، اشاره دارد. این شبکه از سیگنال‌های بلوتوث دستگاه‌های اندرویدی نزدیک برای کمک به مکان‌یابی گوشی‌های گم‌شده استفاده می‌کند. با فعال‌سازی مجدد خودکار بلوتوث، شبکه “Find My Device” برد وسیع‌تر و نرخ موفقیت بالاتری در پیدا کردن دستگاه‌های گم‌شده خواهد داشت.

احتمال آزاردهنده بودن و کنترل کاربر

در حالی که فعال‌سازی مجدد خودکار ممکن است برای کاربرانی که اغلب به ویژگی‌های بلوتوث مانند “Find My Device” و “Quick Share” (اشتراک سریع) تکیه می‌کنند، مفید باشد، برای کسانی که ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در باتری یا حفظ حریم خصوصی، بلوتوث را خاموش نگه دارند، آزاردهنده باشد.

خوشبختانه، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ممکن است گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این ویژگی وجود داشته باشد. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا کنترل تنظیمات بلوتوث خود را حفظ کنند.

دسترسی و پیامدهای آینده

در حالی که ویژگی فعال‌سازی مجدد خودکار بلوتوث در حال حاضر به اندروید ۱۵ مرتبط است، این احتمال وجود دارد که گوگل آن را در نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل نیز در آینده معرفی کند.

نتیجه‌گیری

احتمال فعال‌سازی مجدد خودکار بلوتوث در اندروید ۱۵ باعث ایجاد بحث‌هایی در میان کاربران شده است. در حالی که این قابلیت پتانسیل بهبود ویژگی‌هایی مانند “Find My Device” را دارد، ارائه کنترل به کاربران بر روی این قابلیت، بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرای خاص و گزینه‌های کنترل کاربر در اندروید ۱۵، باید منتظر اعلامیه‌های رسمی گوگل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید