صفحه اصلی > گیم و سرگرمی : خبر خوب برای گیمرها؟ انویدیا قیمت کارت‌های میان‌رده سری RTX 40 در چین را کاهش می‌دهد

خبر خوب برای گیمرها؟ انویدیا قیمت کارت‌های میان‌رده سری RTX 40 در چین را کاهش می‌دهد

در اقدامی غافلگیرکننده که ممکن است پیامدهای قابل توجهی برای گیمرهای جهانی داشته باشد، انویدیا به طور رسمی قیمت کارت‌های گرافیک RTX 4070 و RTX 4060 Ti (8 گیگابایت) Founders Edition را در چین کاهش داد. کاهش ۲۰۰ RMB، تقریباً ۳۰ دلار، در حالی که به ظاهر کم است، نشان دهنده یک تخفیف نادر در این کارت های گرافیکی رده بالا است و به تغییر احتمالی در استراتژی قیمت گذاری انویدیا اشاره می کند.

یک تخفیف نادر در میان یک بازار در حال تغییر

این تعدیل قیمت در میان سیگنال‌های مختلفی انجام می‌شود که به نرم شدن بازار پردازنده‌های گرافیکی اشاره می‌کند و AMD از کاهش قابل توجه قیمت‌ها و عرضه قریب‌الوقوع سری RTX 40 Super انویدیا خبر داده است. بخش پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده به‌ویژه رقابتی است و هر دو شرکت برای جلب توجه گیمرهای مقرون‌به‌صرفه رقابت می‌کنند.

تاثیر بالقوه جهانی

در حالی که کاهش قیمت فعلی محدود به چین است، اما امیدی را برای دسترسی بیشتر به کارت‌های گرافیکی با قیمت مناسب‌تر ایجاد می‌کند. اگرچه کاهش مستقیم در خارج از چین قطعی نیست، تصمیم انویدیا در این بازار می تواند نشان دهنده روند مثبت قیمت گذاری پردازنده های گرافیکی میان رده در مقیاس جهانی باشد.

رقابت به عنوان یک عامل محرک

حرکت انویدیا جدا نیست. محبوبیت پردازنده‌های گرافیکی GRE (نسخه خرگوش طلایی) AMD یک تأثیرگذار کلیدی بوده است. این پردازنده‌های گرافیکی که در ابتدا منحصر به چین بودند، به اروپا نیز گسترش یافتند و شایعه شده است که به زودی به ایالات متحده می‌رسند. این رقابت تشدید شده احتمالا انویدیا را برای ارزیابی مجدد استراتژی قیمت گذاری خود در بخش میان رده تحت فشار قرار می دهد.

پیش بینی برای افت بیشتر

تأثیر اولیه این پویایی‌های بازار در قیمت فعلی ۵۳۰ دلار برای RTX 4070 در Newegg در مقایسه با MSRP 550 دلاری مشهود است. این امر پتانسیل کاهش بیشتر را نشان می‌دهد و برخی از بهترین کارت‌های گرافیک را برای طیف وسیع‌تری از مصرف‌کنندگان در دسترس‌تر می‌سازد.

منابع و نظارت مستمر

اطلاعات این مقاله از منابع معتبر از جمله Wccftech، VideoCardz و Newegg استخراج شده است. همانطور که وضعیت همچنان در حال تکامل است، ما با پشتکار تحولات را رصد کرده و به روز رسانی ها را ارائه خواهیم کرد. هر گونه اظهارات رسمی از Nvidia در مورد تعدیل بالقوه قیمت جهانی در پوشش ما گنجانده خواهد شد.

سلب مسئولیت و مشاوره عاقلانه مصرف کننده

در حالی که اخبار کاهش قیمت ها امیدوارکننده است، مهم است که توجه داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که این کاهش ها فراتر از چین گسترش یابد یا کاهش های بیشتری به دنبال داشته باشد. ما قویاً به خوانندگان توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد خرید مطلع باشند، روند بازار را زیر نظر داشته باشند و قیمت ها را مقایسه کنند.

از آنجایی که جامعه بازی مشتاقانه منتظر پیشرفت‌های بیشتر است، این تعدیل قیمت توسط انویدیا در چین به طور بالقوه می‌تواند آغاز روند مثبتی برای گیمرهایی باشد که به دنبال پردازنده‌های گرافیکی با کارایی بالا با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه هستند. منتظر به‌روزرسانی‌ها در حین آشکار شدن وضعیت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید