صفحه اصلی > عکاسی و اتلیه : Blackmagic Pyxis 6K: غول‌پیکره‌ای ماژولار برای فیلمسازان مستقل

Blackmagic Pyxis 6K: غول‌پیکره‌ای ماژولار برای فیلمسازان مستقل

Blackmagic Design در نمایشگاه NAB 2024، نمایشگاه پیشرو فناوری‌ ، از موجی از محصولات جدید رونمایی کرد. در میان این معرفی‌ها، دوربین Pyxis 6K قرار دارد که قیمتی زیر ۳۰۰۰ دلار دارد و برای رقابت با محصولات سونی و پاناسونیک و همچنین پاسخگویی به نیازهای فیلمسازان مستقل طراحی شده است.

طراحی ماژولار برای شخصی‌سازی

Pyxis 6K با طراحی ماژولار خود رویکردی منحصر به فرد را در پیش گرفته است. برخلاف دوربین‌های سنتی، این دوربین دارای یک بدنه “جعبه‌ای شکل” است که امکان شخصی‌سازی گسترده‌ای را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند بین سه گزینه مانت لنز – مانت L، مانت Canon EF یا مانت PL – انتخاب کنند تا اطمینان حاصل شود که با لنزهای موجود آن‌ها سازگار است. بدنه آلومینیومی سبک و بادوام آن دارای نقاط اتصال و صفحات جانبی متعددی است که به فیلمسازان امکان می‌دهد تا لوازم جانبی متنوعی مانند میکروفون، SSD های اکسترنال، دسته‌ها، صفحه نمایش و منظره‌یاب را متصل کنند. این سطح از شخصی‌سازی به کاربران امکان می‌دهد تا راه‌اندازی دوربینی متناسب با نیازها و سبک‌های فیلمبرداری خاص خود ایجاد کنند.

رفع چالش‌های فیلمسازان

طراحی ماژولار این دوربین به یک مشکل رایج برای فیلمسازانی که اغلب با محدودیت‌های دوربین‌های کامل روبرو هستند، رسیدگی می‌کند. Pyxis 6K با اجازه دادن به کاربران برای حذف اجزای غیرضروری، راه‌اندازی ساده‌تر و سبک‌تری را برای فیلمبرداری‌های خاص تسهیل می‌کند.

ارائه مشخصات فنی رده بالا با قیمتی مناسب

دوربین Pyxis 6K علیرغم قیمت جذابش، از نظر عملکرد هیچگونه کوتاهی نمی‌کند. این دوربین دارای یک حسگر فول‌فریم با رزولوشن ۶K (تا ۳۶ فریم در ثانیه) و ۱۳ توقف محدوده دینامیکی است که تضمین کننده تصاویر باکیفیت در شرایط نوری مختلف می‌باشد. همچنین Dual native ISO عملکرد نور کم را بیشتر بهبود می‌بخشد. این دوربین همچنین از فرمت‌های ضبط محبوب مانند Blackmagic RAW پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط فایل‌های پروکسی کوچک‌تر را برای گردش کار سریع‌تر ویرایش فراهم می‌کند.

این دوربین Blackmagic دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۴ اینچی با رزولوشن فول اچ دی است که به طور بالقوه نیاز به یک مانیتور خارجی اضافی را برطرف می‌کند – که یک نیاز رایج با دوربین‌های بدون آینه با نمایشگرهای کوچک‌تر است.

قیمت و در دسترس بودن

Blackmagic Pyxis 6K جایگزینی جذاب برای Panasonic Lumix BS1H 6K و رقیبی قدرتمند در برابر دوربین‌های سونی در محدوده قیمتی زیر ۳۰۰۰ دلار است. پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون از طریق خرده‌فروشان مجاز مانند CVP در دسترس است.

Blackmagic مرزها را جابجا می‌کند

در حالی که Pyxis 6K دارای مشخصات قابل توجهی است، Blackmagic Design همچنین از یک دوربین مفهومی ۱۷K با حسگر عظیم ۶۵ میلی‌متری برای تولیدات رده بالا رونمایی کرد. این شرکت همچنین نسخه جدیدی از نرم افزار ویرایش محبوب خود، DaVinci Resolve 19، و دوربین Ursa Cine 12K را با محدوده دینامیکی ۱۶ توقف، که اولین برای Blackmagic است، معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید